İzleyiciler

"Atatürk İslami Selamlaşmayı Bile Yasakladı"

Bunları söyleyen müslüman olsaydı epeyce başı ağırırdı...



İstanbul Üniversitesi, Osmanlı’nın Filistin’den kovduğu İsrail’in kurucusu Siyonist David Ben Gurion’u, rektörlük binasında düzenlediği bir sempozyumla andı. Sempozyuma İstanbul üniversitesi Hukuk Fakültesi Dekanı Prof.Dr. Tankut Centel, Yard.Doç.Dr. Barış Erman, Galatasaray Üniversitesi’nden Yard.Doç.Dr. A. Emre Öktem, İsrail Başkonsolosu Mordehai Amihai, Ben Gurion Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Nathan Aridan ve Telaviv Üniversitesi Öğretim üyesi Prof.Dr. Assaf Likhovski katıldı.

ARİDAN: BAŞÖRTÜNÜN YASAK OLMASINDAN ÇOK MEMNUNUZ

Ben Gurion Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Nathan Aridan, Atatürk ile David Ben Gurion arasında birçok benzerlik olduğunu ve aynı amaçlar için mücadele ettiklerini ileri sürdü. Atatürk ile Ben Gorion’un benzerliklerini sıralayan Aridan, doğum ve ölüm tarihleri ile ülkeye başkent seçimindeki farklılıklar dışında önemli olan bir çok amacın benzer olduğunu söyledi.

“İkisi de yeni bir millet yaratma amacı ile hareket etti” diyen Aridan “Benzer amaç ve düşünceler ile yaşadılar. Bunu yapmak için benzer reformlar yaptılar. Özellikle dil reformu ve kıyafet reformu bir ulusun kendini tamamen değiştirmesi açısından çok önemli” dedi. Ben Goriuon’un yeni ve modern bir Yahudi ırkı oluşturmak istediğini ve bunun için çalıştığını kaydeden Aridan, “Atatürk de böyle bir amaç için çalıştı ve bunu başarmak için devlet dairelerindeki İslâmi selamlaşmaları bile yasakladı. Atatürk’le beraber halk Müslüman olmasına rağmen İslâmi ibadetlerin önemi ortadan kalkmaya başladı. Ben Gurion da Yahudi ırkının ibadetlerden çok bir kimlik olarak ön plana çıkmasını sağladı” şeklinde konuştu.

KIZLARIN BAŞININ AÇIK OLMASI BENİ ÇOK MEMNUN ETTİ

Türkiye’deki başörtüsü yasağından duyduğu memnuniyeti dile getiren Aridan sözlerini şöyle sürdürdü: “Mustafa Kemal Atatürk’ün yaptığı en önemli reform hiç kuşkusuz başörtüsünün yasaklanmasıdır. Modern Türkiye’ye geldiğimde beni en çok etkileyen şey üniversitelerde başörtüsünün yasak olması ve başı açık kızlar ile erkek öğrencilerin iç içe olması ve bu şekilde eğitim görmesi oldu. Atatürk bir toplumun nasıl değiştirilebileceğini bize gösterdi. Din konusu tartışılması gereken bir konudur. İsrailliler bunu kavradı ki, yüzde 99’u Müslüman olan bir ülke dahi İslâm ülkesi olmak zorunda değildir.”

‘BEN GURİON ANISINA TOPLANDIK

Sempozyumun açılış konuşmasını yapan İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dekanı Prof.Dr. Tankut Centel söz konusu sempozyumu yapmalarının nedeninin Ben Gurion’u anmak ve onu hatırlamak olduğunu söyledi. “Bu toplantıyı İsrail’in kurucusu David Ben Gurion anısına düzenlemiş bulunuyoruz” diyen Centel, Ben Gurion’un çok önemli bir insan olduğunu ve Atatürk’ten çok etkilendiğini ileri sürdü.
Galatasaray Üniversitesi’nden Yard. Doç. Dr. A. Emre Öktem de konuşmasında Gurion’un çok üstün bir insan olduğunu iddia ederek, siyonistleri öve öve göğe çıkardı.

MUHABİRİ ENGELLEMEYE ÇALIŞTILAR

İstanbul Üniversitesi Rektörlük Binası’nda gerçekleştirilen programı izlemek için giden Vakit gazetesi muhabiri, İsrail Başkonsolosluğu görevlilerinin engeliyle karşılaştı. İstanbul Üniversitesi ile İsrail Başkonsolosluğu işbirliğiyle gerçekleştirilen David Ben Gurion’u anma sempozyumuna gazete muhabiri Kemal Gümüş’ün alınmak istenmeyişi dikkat çekti.. Muhabirin programa katılmasını engellemeye çalışan İsrailli görevliler, Vakit gazetesinden olduğu gerekçesiyle muhabiri içeri almamakta direndi. İsrailli görevliler İbranice konuşarak muhabirin programı takip edemeyeceğini söylerken, muhabir, İÜ yetkililerinin devreye girmesiyle içeri girebildi.

Vakit

Hiç yorum yok: